evaheurkens.reismee.nl

Lovely Melbourne !

Hoooooooiii !

Het heeft even geduurd maar hier is weer n update. De laatste blog was alweer 2 maanden geleden so here we gooo !

Inmiddels zit ik alweer ruim 2 maanden in Melbourne en het bevalt me prima hier ! Ik heb in totaal in vier hostels gezeten in Melbourne en ik zit nu in Flinders Backpackers. Het beste hostel tot nu toe hier in Australie !! Er zijn zoveel verschillende nationaliteiten, mensen uit Nederland, Columbia, Nieuw-Zeeland, Engeland, Frankrijk, Amerika, Japan, Israel, Duitsland, Ierland, Turkije, Argentinie, Polen, Italie, Zuid-Afrika en zo kan ik nog wel doorgaan. Voor het hostel betaal je n spotprijsje, zo'n 23 dollar per dag (ongeveer 15 euro), dus erg goedkoop ! Normaal in hostels betaal j rond de 30 dollar. Ze maken de kamers elke dag schoon en de badkamers en keuken maken ze wel drie keer per dag shoon ! Beste hostel dus :) Zoals jullie misschien het artikel gelezen hebben op mn facebook waren er wat problemen met de backpackers van Flinders. Mensen klaagden erover dat er elk weekend mensen van het hostel buiten op straat aan het drinken waren. Zo is ' Thursday Goon Night' gestopt :( Geen gratis goon meer voor ons en extra controle van de politie. Gelukkig kunnen wij er om lachen en hebben we nog steeds schik met z'n alle !

Melbourne staat bekend om het uitgaansleven en dat valt goed in de smaak bij mij en de rest van de groep. En er is altijd wat te doen in Melbourne. Zo ben ik naar St. Kilda Beach gegaan om daar de mini pinguins te spotten na zonsondergang, National Gallery of Victoria bezocht, Shrine of Remembrance bezocht, avondwandelingen door Melbourne gemaakt, gewinkeld, de bekende graffiti kunstwerken bewonderd, Rock jumping in Mount Martha,Eureka Tower bezocht, naar hardstyle feest Shadows of Wonderland geweest en wezen stappen, heel veel haha :) Ook staat Melbourne bekend om de goede kwaliteit koffie en laat ik nou net gek zijn op koffie. In de eerste paar weken heb ik dus ook flink lopen strooien met mn geld voor deze heeerlijke koffie !

Een maandje geleden heb ik werk gevonden in een ijssalon ! Het is een kleine 20 minuten met de tram naar Docklands, waar de ijssalon zit. Helaas was het geen fulltime job dus moest ik nog verder opzoek naar werk. Het is toch nog best lastig om werk te vinden hier. Ik heb genoeg ervaring als bartender maar ik kan er maar geen werk in vinden. Dus dan maar werk gaan zoeken op andere terrein. Sinds twee weken nu heb ik er een baantje bij als serveerster in een restaurant 10 minuten van het hostel vandaan. Zelfs heb ik een derde baantje nu, maar dat is maar tijdelijk om iemand te vervangen voor 1 a 2 weken. Ideaal dat ik deze 3 baantjes kan combineren. Kan ik dan eindelijk wat geld gaan sparen !

Het plan is om de komende 2 maanden in Melbourne te blijven en geld te sparen om vervolgens daarna aan een nieuw avontuur te kunnen beginnen ! Waarheen is nog de vraag, alle opties liggen open. Het weer in Melbourne nu is niet bepaald geweldig dus grote kans dat ik de zon tegemoet ga over aan paar maanden !


See yaaaa
Big kisses Eef

Reacties

Reacties

Monique

Hoi Eva, weer leuk om te lezen. Met al die nationaliteiten staan er misschien in de toekomst nog wel meer reizen op de agenda om al die mensen weer eens op te zoeken. Of breng ik je nu op een idee.
Fijn dat je werk hebt gevonden, hoop dat het bevalt en wat langer kan blijven.
Geniet er van. Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.

Groetje uit Nederland.

Eva

Hoi Monique !

Leuk om te horen :)
Haha nee dat staat zeker op de planning !!

Liefs Eef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active