evaheurkens.reismee.nl

Laatste daagjes in Sydney

Hiiii !

Aangezien ik gisterenavond 3,5 uur in de bus heb gezeten, heb ik tijd genoeg gehad om n nieuwe blog te schrijven ! Dag Sydney en hallo Canberra. Daar zat ik dan in de bus in mn uppie. Ik heb gisteren afscheid genomen van mn gekke belgen- en dutchievriendjes :( Toch wel n traantje weg moeten pinken. We hebben n maand samen gereisd maar nu is t toch tijd om ieder onze eigen weg te gaan. Spannend !

Als je naar Australië gaat dan moet je de Blue Mountains zeker niet overslaan !! Hier zijn we vorige week woensdag geweest. Bij WTC hebben we n pakket geboekt met Barefoot Downunder tours. We moesten vroeg ons nest uit, want om 07:35 uur werden we opgehaald. We waren met n groepje van 10 man plus onze gids Ben. Onze eerste stop was bij de Wentworth Falls. Hier hebben we n flinke wandeling gemaakt maar het uitzicht wat we hadden later was het allemaal waard ! N stukje verder gereden kwamen we bij weer zo'n mooie plek. Helaas ben ik de naam hiervan vergeten. Ook hier mochten we onze benen weer hard laten werken, trap op en trap af. Een plek met grote bomen, beekjes, veel groen, krijsende vogels en een waanzinnig uitzicht. Na n lunchpauze zijn we doorgereden naar het heuvelachtige plaatsje Katoomba. Hier hebben we de 'Three Sisters' gezien. Hierna zijn we nog naar de Katoomba Falls, Covetts Leap en Evans Lookout gegaan. Ook al lijkt het op elkaar, elk uitzicht is zo mooi. Dat is niet te beschrijven, dat moet je gewoon in het echt zien !!

's Avonds las ik n berichtje op facebook van mensen die van Sydney naar Melbourne wouden reizen. Dit was ook mijn plan dus ik heb gereageerd. Uiteindelijk ben ik aan de praat geraakt met n paar meiden. De dag erna hebben we met elkaar afgesproken en het klikte meteen ! Dat kan ook niet anders, vier Brabantse bij elkaar. Twee meiden uit Oss en eentje uit Sint Anthonis. Hoe toevallig is dat !! Het geluk ook nog dat wij hadden die middag, is dat wij gratis kaartjes kregen voor de opnames van Australia's Got Talent die avond. Ik kreeg zelfs nog vijf extra kaartjes voor de rest van de groep jeej ! Heel erg leuk om dat n keertje meegemaakt te hebben maar t duurde wel lang (5uur). T is natuurlijk 'live' tv dus alles moet geknipt en geplakt worden.

Zaterdagochtend was ik eruit hoe ik wou gaan reizen en heb toen mn buspas en hostel geboekt. In de avond zijn we gaan uiteten bij The Scary Canary. Dat was alvast ons afscheidsetentje. Daarna heb ik een leuke wandeltocht gemaakt met Tess naar haar nieuwe hostel. Ik dacht dat SummerHouse Backpackers erg was, maar dit... Arme Tess ! Gelukkig kon ik nog n paar nachtjes bij 790 on George blijven :)

Zondagochtend heb ik vast mn backpack ingepakt en zijn we 's middags naar Newtown geweest. Een leuk deel van Sydney om gezien te hebben én mega veel leuke winkeltjes.

T plan voor de komende dagen is dat ik twee nachten in Canberra verblijf en dan woensdag weer met de Greyhound bus naar Melbourne ga. Hier ben ik een paar dagen met Bo en Evi (meisjes uit Oss) en later sluit Esmee (uit Sint Anthonis) aan. We gaan een camper huren en gaan dan de Great Ocean Road doen. Een heeeel erg leuk vooruitzicht dus !

Ik was mooi optijd aangekomen in Canberra, om 21:30 uur. Na tien minuutjes lopen, was ik bij t hostel: Canberra City YHA. Eindelijk weer n beetje luxe. Ruime kamers, gratis wifi, dakterras, schone badkamers en vriendelijk personeel !

Vandaag werd ik lekker vroeg gewekt door de vuilniswagen in de straat, lucky me.. Na n belletje met mn lieve papi, ben ik op pad gegaan. Ik ben naar de National Library of Australia, de National Gallery of Australia en het Parliament House geweest. Dit was n mooie wandeltocht van zo'n 10-15km. Ik ben blij dat ik Canberra niet heb overgeslagen, ook al zeiden veel mensen dat er niks te doen is. Morgenvroeg ga ik door naar Melbourne ! Ik ga nu nog even genieten van mn laatste avondje in Canberra en jullie horen snel weer van mij !

Foto's komen er weer zsm op !

Daaaaaag xx

Reacties

Reacties

Ine Verlienden

Hoi Eva! Leuk om je zo te "volgen" Enjoy!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active