evaheurkens.reismee.nl

Een maand weg van huis

Olaaa !

It's that time again. Blog time ! Ik zit al 1 maand en 1 week in het verre Australie en het bevalt me nog steeds primaaa :D Hier komt weer een hele lap tekst, veeel leesplezier !

16 maart in de avond kwam ik aan op het station in Melbourne. Vanaf hier zou het 8 minuutjes lopen zijn naar Exford Hotel. Jammer genoeg werd ik bij een ander station gedropt waardoor ik 25 minuten moest lopen, tegenvallertje !'s Avonds heb ik met Bo en Evi een lekker glaajse bubbels gedronken on the rooftop ! De dag erna zijn we naar het strand gegaan, St. Kilda Beach. Het was 33 graden dus veel te warm om iets te gaan ondernemen. In de avond hebben we afgesporken met Lynn, ook een Nederlands meisje. Zij gaat ons vergezellen met de Great Ocean Road.Het weer hier kan ook snel omslaan, want vrijdag was het regenachtig.Maar gelukkig wel nog een lekkere temperatuur van 18 graden ! De hele middag heb ik achter de computer in het hostel gezeten om op zoek te gaan naar een campervan. Na meerdere berichten en belletjes kregen we steeds weer te horen dat er geen campervan meer te huren was. We haddener veel eerder eentje moeten huren, want de vakantieperiode begint hier en het is pasen. We waren bang dat ons hele plan van de Great Ocean Road niet meer door zou gaan, maar zaterdagochtend kreeg Bo een mailtje van Jucy dat zij nog een campervan te huur hadden. Wat een geluk !!! Wel een dagje later, maar dat maakte niet uit, we konden alsnog de Great Ocean Road gaan doen :) Voor een nachtje hebben we nog een hostel moeten bijboeken, met z'n drietjes zaten we in Bev and Micks International Backpackers. Het was een beetje een raar hostel dus we waren extra lang in de stad gebleven haha. We hadden nog wel zin om een potje biljarten te spelen in 't hosteldus dat hebben we maar gedaan. We werden vergezeld door een paar Australische mannen. Ene Timothy ging in een redelijk dronken toestand kaarttrucs laten zien.Very impressed !

Eindelijk konden we beginnen aan ons avontuur; de Great Ocean Road ! 's Ochtends hebben we ons lelijk eendje opgehaald in St. Kilda. Snel de boodschappen gedaan en op naar onze eerste stop; de Grampians. Bo heeft het hef in handen genomen en is begonnen met rijden. Het was een hobbelige weg en dorre landschappen. Het enige wat je ziet onderweg is: een paar bomen en planten, schapen, koeien, paarden, oude boerderijen, een plasje water en heel af en toe groen gras. Toen we dichterbij de Grampians kwamen, liepen er ook overal kangaroos rond :) Eenmaal aangekomen bij de Grampians zijn we naar de Boroka Lookout gereden. Niet geheel 'n chille rit met al die smalle en hobbelige wegen omhoog. Maar we hadden wel een mooi uitzicht over Halls Gap en Lake Bellfield. Terug in Halls Gap, hebben we de auto geparkeerd en gegeten tussen de kangaroos. Ze lopen daar gewoon overal los. Supercool ! De camping waar we wilde overnachten was al gesloten dus zijn we naar Borough Huts Campground gereden. Hier mochten we gratis parkeren en overnachten.

Na een lekker ontbijtje in het zonnetje zijn we doorgereden naar het zuiden. Ik heb een stuk gereden. Ik had verwacht dat ik het best moeilijk zou vinden om hier te rijden maar het viel reuze mee ! Ik had nog nooit in een automaat gereden, maar dat is echt megachill zeg !
Eerst zijn we nog naar Tower Hill gereden en hebben we in een parkje geluncht. Hier kon je koala's spotten :) Hierna zijn we doorgereden naar Warrnambool, waar de Great Ocean Road echt gaat beginnen ! Op de weg naar Port Campbell, zijn we gestopt bij de Twelve Apostles. In het echt ziet het er nog mooier en indrukwekkender uit dan op de foto's !! Ik wilde graag naar Cape Otway, waar de vuurtoren staat. Een dikke tegenvaller, want toen we er aankwamen was het al gesloten dus konden we het pad naar de vuurtoren niet meer op :( Na een half uurtje rijden waren we aangekomen bij Apollo Bay. Voor maar 25 dollar hadden we een campingplek. En met douche !! Volgens mij hebben we een dik half uur onder de douche gestaan haha ! De volgende ochtend lekker de afwas gedaan. Ik had echt niet het gevoel dat ik aan het backpacken in Australie ben, maar gewoon op de camping in Hongarije ofzo zit haha. Via de Great Ocean Road zijn we naar Kennett River gereden.Een prachtige route met een uitzicht over zee. De volgende stop was Lorne. Hier hebben we lekker 'n middag op het strand gelegen. In Lorne zijn we nog naar deErskine Falls gereden en vanuit hier door naar de camping in Anglesea. Deze camping was ietsje duurder, maar we gaan er alleen maar op vooruit. Een luxe keuken, ruime douches, binnen zwembad en eentv room ! We wilde een avondje geen wijn drinken maar een van de Eef'skwam op het idee om te gaan stappen hier. Helaas zat er niks in de buurt en moesten we ons eigen feestje maken. Dus op naar de supermarkt en wijn inslaan.Gelukkig had ik de volgende dag nergens last van :) Woensdag, delaatste dag met de Braboos :(Van Anglesea zijn we naar Bells Beach, Torquay en Queenscliff gereden. En dat was de Great Ocean Road ! De trip eindigde niet zo tof, want door verkeerd te zijn gereden en files, hadden Bo en Evi hun vlucht gemist. Gelukkig was er later die avond nog een vlucht vrij ! Lynn en ik hebben nog een nacht in Coburg op de camping overnacht.Voordat we de campervan hadden terug gebracht zijn we nog naar Fitzroy geweest. Een erg leuke hipster buurt. En ook al zoveel leuke winkeltjes en eettentjes.

Donderdag 24 maart.
Back to the hostel life wehhh. Vier nachten heb ik geboekt bij Discovery. Toen ik de kamer binnen liep was het helemaal leeg. Ik kon dus mooi het chillste bed opeisen yay ! Eindelijk kreeg ik in de avond een berichtje van Bob dat hij mij op de gastenlijst had gezet voor Neverland. Samen met mn Duitse roommate ben ik hierna toe geweest. 98% van de mensen daar was Chinees, Japans or whatever. Overal spleetogen haha. En hoe ze hier dansen, geniaal. Ik heb me weer prima vermaakt !!

Gisteren was het goede vrijdag dus de meeste winkels waren gesloten. In het park bij Federation Square ben ik lekker gaan uitbrakken. Op het feest vertelde een jongen dat er een voetbalwedstrijd was dus ben ik op onderzoek uitgegaan. Ik ben naar het AAMI Park gelopen en heb daar een ticket gekocht. Melbourne Victory tegen Western Sydney Wanderers. Zo leuk al die trouwe supporters die het oneens zijn met de scheidsrechter haha.Het was een leuke pot voetbal om te zien :)

Vandaag zal weer n rustige dag worden. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik hier ergens in de buurt werk kan vinden, want langzaam worden mn centjes steeds minder.
Tot de volgende keer maar weer ! Een dikke knuffel voor mijn lieve familie en vriendjes in Nederland (L)

De foto's staan er ook op !

BYE !
-X-

Reacties

Reacties

Michelle

Wij kennen elkaar niet maar ik kwam je blog tegen op de overzichtspagina van reismee.nl.
Ik las dat je werk gaat zoeken in Australië. Als je (positieve) ervaringen hebt met kinderen kun je ook als au pair aan de slag. Het voordeel hiervan is dat je bij een gezin woont en daar kost en inwoning krijgt. Als je hierin interesse hebt moet je even kijken op aupairworld.com of op de facebookpagina au pair Australia.
Succes en nog veel plezier met je reis!
Michelle

Monique Schoofs

Ha Eva,

Klinkt weer erg goed. Weer wat zaken van je bucket list af kunnen halen. En autorijden in Australië klinkt heel stoer.
Veel succes met werk vinden. Gooi je charmes maar in de strijd.

Liefs Monique.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active