evaheurkens.reismee.nl

Eerste update !

Hoiiiii !

Hier een berichtje vanaf de andere kant van de wereld. Ik heb toch maar besloten om eens in de zoveel tijd n verhaaltje te schrijven. Zo is iedereen ook meteen op de hoogte van mijn tijd in Australië !

Een week geleden begon mijn avontuur. Met n groepje van tien vlogen we vanaf Schiphol naar Dubai. Jammer genoeg hadden we maar een overstap van 1,5 uur naar Singapore dus ik heb alleen het mega grote vliegveld van Dubai gezien en niks van de stad zelf. In Singapore kwamen we 's avonds lokale tijd aan in ons hotel. Vrijwel meteen zijn we gaan slapen, omdat we allemaal moe waren van de vliegreis. Na een heerlijke nacht te hebben geslapen in een normaal bed, in plaats van een oncomfortabele vliegtuigstoel, zijn we gaan ontbiijten en naar het winkelcentrum gegaan. Om twee uur 's middags werden we opgehaald bij het hotel en kregen we een citytour door Singapore. Na een tour van drie uur werden we gedropt bij het vliegveld. Het geluk dat wij hadden is dat we 6 uur moesten wachten op het vliegveld aangezien we pas om 23:50uur vlogen, yay.. De Starbucks, Burger King, vlindertuin en de wifi hebben ons hier doorheen weten te slepen ! Alle vluchten zijn goed verlopen, alleen een beetje turbulentie maar als dat alles is hè. Ik weet nog wel dat ik voor vertrek zei: "oh ik kan altijd mooi slapen in t vliegtuig." Nou helaas was dit deze keer niet het geval

Sydney.

Nadat we onze bagage opgehaald hadden en door de douane heen waren, was het zoeken naar de "Sydney Shuttle" die ons naar ons eerste hostel zou brengen. Een rare meneer vertelde dat we bij de goede plek stonden en dat we 'even' moesten wachten, maar dat 'even' werd al gauw een uur.. Vervolgens heb ik bij de meeste asociale bestuurder in de auto gezeten. Wegen waar je 60 mocht rijden, reed deze meneer gewoon even 90 km. We hadden maar een uurtje de tijd om bij te komen na aankomst in ons hostel, want we hadden een afspraak met WTC om naar hun kantoor te komen en een Australische bankrekening aan te vragen. Na deze vermoeiende dag hadden we geen zin om onze geweldige kookkunsten te gebruiken dus zijn we gegaan voor een simpele maaltijd; tomatensoep met stokbrood.

Zaterdags hebben we een flinke wandeling gemaakt door Sydney. We zijn langs Hyde Park, The Botanic Gardens, Opera House en The Harbour Bridge gelopen. Het was zo onwerkelijk om dit zo te zien. Je hebt het alleen nog op foto's gezien en nu sta je er gewoon zelf. Voor het slapen gaan heb ik nog eventjes kunnen skypen met het thuisfront :)

Zondags was het plan om naar het strand te gaan maar dat ging niet door, omdat het regende. Gelukkig was de temperatuur nog wel gewoon goed, zo'n 25 graden. We zijn dus maar 1,5 uur wifi gaan aftappen bij een koffietentje, waar ik een overheerlijke White Chocolate Mocha heb gedronken, en zijn daarna nog wat gaan rond wandelen door Sydney. In het koffietentje heb ik nog kunnen facetimen met mn wederhelft in Nederland. Nu kwam het tijdsverschil goed uit, want zij waren 's nachts nog dansjes doen bij Fatility !

Gisteren hebben we een oriëntatie ochtend gehad bij WTC. Veel info zo om 9 uur 's ochtends. We kregen info over Surf Camp van een echte Australische surfdude, ge-wel-dig enthousiasme ! We kregen nu een aanbieding die we niet aan onze neus voorbij konden laten gaan dus hebben we met de groep besloten om mee te gaan naar Surf Camp volgende week jihoeeee !! Gisterenavond was het tijd om naar een nieuw hostel te gaan. Helaas is dit hostel heel wat minder luxe als de vorige. Een hostel vol Duitsers..

Vannacht was de eerste nacht dat ik slecht heb geslapen. Luidruchtige en snurkende kamergenoten, een matras waar de veren doorheen komen, vieze kleine beestjes en zo'n 40 graden op de kamer. We hebben snel met zn alle ontbeten en zijn daarna naar Bondi Beach geweest. In een woord: WAUW ! We hebben lekker de hele middag liggen bakken. Dat is nu wel zichtbaar, want ik ben een kreeft.. En dat zelfs na heel vaak insmeren met factor 50+. We zitten nu lekker buiten n kaartspelletje te spelen en gaan straks weer terug naar onze sauna.

Foto's upload ik later aangezien ik nu geen computer ter beschikking heb.

Liefs Eef

-X-

Reacties

Reacties

Olyne

Echt super leuk om je verhaal te lezen! Je hebt al veel gedaan in een korte tijd. Ik wil je heel veel plezier wensen met deze reis en ga je blog zeker blijven volgen! Lekker genieten.

liefs Olyne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active