evaheurkens.reismee.nl

A new adventure !

Daar gaan we weer met n nieuwe update van mijn avontuur in Australië.

Na een dikke vier maanden in Melbourne geleefd te hebben, ben ik vorige week zondag aan een nieuw avontuur begonnen. Farm work. Op Gumtree zag ik een advertentie voorbij komen als au pair work op een farm. Na wat berichtjes en belletjes heb ik besloten om dit te gaan doen. Op zondag 17 juli vroeg in de ochtend, ben ik naar Sydney gevlogen. Janet en Dave, de ouders, hebben me van het vliegveld opgehaald. Vervolgens zijn we naar Dave zijn ouders gereden en hebben we de kinderen opgepikt. Ze hebben drie kinderen. Claire (8), Thomas (6) en de jongste Evie (4). Én wat een schatjes dat het zijn ! Na een drie uur lange rit, kwam ik aan bij hun huis. Kapot moe, aangezien ik een nacht had overgeslagen en ik wat emotioneel was, omdat ik gedag had moeten zeggen van geweldige mensen die ik ontmoet heb in Melbourne. Na een 12 uur lange slaap voelde ik me de dag erna al stukken beter.
De kinderen gaan naar school van maandag t/m vrijdag en twee dagen blijft Evie thuis. Ik help mee in het huishouden zoals: ontbijt maken voor de kinderen, ze naar de busstop brengen en ophalen, poetsen, de was doen, strijken en avondeten koken. De kinderen zijn gek op spelletjs spelen, met name op de ipad. Daar ontkomen we niet meer aan haha. Op zaterdag hebben ze n voetbal- en korfbalwedstrijd. Verder op de farm hebben ze een paar kippen en ganzen, 2 kalfjes en 3 honden.Gelukkig heb ik ook tijd voor mezelf. Ik heb mijn eigen huisje. Met een woonkamer, slaapkamer, keuken, badkamer en tuin ! Ook heb ik een chille auto om in te rijden. Toch was ik wel een beetje bang, aangezien de rit naar de farm erg rustig was. Het dichtsbij zijnde dorpje, Boggabri, is 10 minuten rijden en heeft ongeveer 800 inwoners. De dichtsbij zijnde grote plaats is Gunnedah. Gunnedah telt rond de 9000 inwoners en is een klein half uurtje hier vandaan. Maar nu bekijk ik het van de goede kant. Het heeft ook wel iets om zo verder weg van de city te wonen. Nu kom ik echt te weten hoe het Australische leven is. Volgende week mag ik met het gezin mee naar de Gold Coast. Een klein weekje vakantie ! Lekker genieten van de stranden, de zon en weer een andere omgeving.
De eerste week zit erop en ik denk wel dat ik me hier goed ga vermaken. Ik heb een leuk gezin, natuur en rust, zonnig weer en mijn eigen huisje.

De laatste twee maanden in Melbourne heb ik aardig wat gewerkt. En zo heb ik toch nog wat geld kunnen sparen. Ik heb nog een paar leuke tripjes gedaan. Zo ben ik nog een keer naar de Grampians geweest, de Shri Shiva Vishnu Temple bezocht, naar St. Kilda geweest en naar Phillip Island geweest. En natuurlijk een hoop op stap geweest ! Dat ga ik wel missen de komende vier maanden. Na farm work ben ik van plan om een week naar Tasmanië te gaan en daarna terug naar Melbourne om daar nieuwjaar te vieren. Daarna heb ik nog anderhalve maand de tijd om te reizen en dan ga ik de oostkust doen.

Dat was m weer voor deze keer ! Ik heb ook weer wat foto's geupload :)

Liefss Eef

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active